Альтернативная сервисная модель ИТ естественных монополий. Alternative IT service model for natural monopolies

В новой сервисной модели множество зада ч обслуживания отдель ных элементов заменяется на одну — «х орошо выглядеть» с ед иным соглашением об уровне услуг
В новой сервисной модели множество зада ч обслуживания отдель ных элементов заменяется на одну — «х орошо выглядеть» с ед иным соглашением об уровне услуг

Автор: А. Башнин – Независимый эксперт
Author: Alexander V. Bashnin

Ключевые слова: сервисная модель ИТ; сервис-оператор; объект обслуживания; управление данными; естественные монополии; бизнес-процесс; консолидация управления.
Keywords: IT service model; service operator; object of servicing; data management; natural monopolies; business process; consolidation of management.

Аннотация: В статье показаны различия отечественного и зарубежного опыта управления данными, проблематичность применения «лучших практик» в условиях естественных монополий. Предложена новая сервисная модель ИТ, отвечающая требованиям бизнеса естественной монополии, нацеленной на централизацию управления.
Abstract: The standardization of information exchange — a powerful management tool consolidation. Coordinated management software, IT infrastructure and intangible assets, complementary information systems, will increase the reliability of data and the effectiveness of decisions. Service company that can ensure the sustainability of the processes of the company — customer service, arranging service to its business processes, create a new generation of domestic services of natural monopolies will allow the customer to do strategic issues.
The article describes distinctions of domestic and foreign experience of data management, problematical character of application «the best practice» in the conditions of natural monopolies. The new IT service model is offered that meeting the requirements of business natural monopoles with the state participation aimed at centralization of management.

Скачать статью